En formueskat vil gå udover investeringer og arbejdspladser, siger Legos topchef. Socialdemokratiets politiske ordfører kan ikke finde dækning for kritikken.
Jeg er helt enig. Og som du selv indikerer betyder det ikke at vi ikke skal beskatte formuerne, men at vi bliver nødt til at rykke ved systemet ind til rigmænd ikke kan true sig til politisk indflydelse længere.
Jeg forventer at det bliver ligesom de New Yorkere der sagde de ville flytte når Mamdani blev borgmester, hvilket mig bekendt ikke er sket.
Vi skal huske på at disse rigmænd får rigtig meget ud af at bo i Danmark, ikke kun den anden vej rundt.
Der er også erfaringer fra Norge. Nogen er flyttet, men ikke så mange. Det handler om at indrette det smart, både ift. at det ikke skader virksomheder og ift. at maksimere skatteprovenuet, så at det ikke bliver et selvmål for venstrefløjen
Jeg er helt enig. Og som du selv indikerer betyder det ikke at vi ikke skal beskatte formuerne, men at vi bliver nødt til at rykke ved systemet ind til rigmænd ikke kan true sig til politisk indflydelse længere.
Jeg forventer at det bliver ligesom de New Yorkere der sagde de ville flytte når Mamdani blev borgmester, hvilket mig bekendt ikke er sket.
Vi skal huske på at disse rigmænd får rigtig meget ud af at bo i Danmark, ikke kun den anden vej rundt.
Der er også erfaringer fra Norge. Nogen er flyttet, men ikke så mange. Det handler om at indrette det smart, både ift. at det ikke skader virksomheder og ift. at maksimere skatteprovenuet, så at det ikke bliver et selvmål for venstrefløjen